Az általunk használt betűtípusok jól tudják vezetni az olvasók figyelmét, ám ellentmondó információkat is tudnak közvetíteni az üzenetünkről.

A világból érkező információk nagy része vizuális formában, színek, szavak, betűk, mondatok, bekezdések formájában érkezik és mindezek összessége jelentés tartalommá áll össze. Ezeket az infókat általában könnyű dekódolni, vagyis elolvasni, amennyiben a szerkesztők megfelelő, könnyen elolvasható betűtípusokat választanak. Ezekből is a leggyakrabban használt a Times New Roman, az Arial, Calibri, Helvetica. Utóbbival nyomják például a New York-i metrók tábláit, illetve több tucat cég használja, úgy mint a Nestlé, Az American Airlines, a Lufthansa vagy a Jeep.

Néha azonban olyan fontokat választanak a cégek, amelyekbe beletörik a bicskánk és valahogy nem jön át az üzenet. Például egy elegáns katalógushoz nem érdemes játékos fontot használni, mert annak is disszonáns lesz az üzenet, aki egyébként nem ért a vizuális jelek dekódolásához.
Ha a jelentésnek ellentmondó, esetleg bonyolultabb, nehezen olvasható betűtípussal találkoznak az emberek, akkor lehet, hogy nem is fecsérelnek sok időt, hogy megfejtsék az üzenetünket vagy téves következtetést vonnak le cégünkről.

Ha hiteles arculatot szeretnénk mutatni cégünkről az ügyfeleinknek, önazonos tartalmat kívánunk létrehozni, akkor hagyjuk a munkát a profikra, bízzunk meg olyat, aki ért hozzá. Így pontosan azt az üzenetet fogjuk közvetíteni az ügyfeleink felé, amelyet szeretnénk.

Az általad használt font mit árul el a cégedről?