Előadások

Előadások - Cégeknek

Előadás témaötletek

Ha egy kis inspirációra van szükséged, milyen téma lenne klassz az eseményed közönségének, válogass bátran, vagy találjuk ki együtt a rátok szabott témát!  

  • Inkubáció – az elengedés és lazítás fontossága a hatékonyság érdekében

    Az inkubáció a kreatív gondolkodás egyik leghasznosabb, mégis alulértékelt szakasza. Ilyenkor a tudatalatti kapcsol össze régi és új információkat, és ez a háttérmunka sokszor meglepő, eredeti ötleteket hoz felszínre. A mintafelismerés dopaminlöketekkel jutalmaz, így természetes módon vezet kreatív áttöréshez. Az előadás bemutatja, hogyan lehet tudatosan teret adni ennek a csendes, de rendkívül hatékony fázisnak, akár a napi munkaritmusban is.

  • Kreatív problémamegoldó módszerek, technikák – nemzetközi trend alapján

    Olyan gondolkodási eszközökről van szó, amelyeket világszerte alkalmaznak kreatív szakemberek, például Edward de Bono vagy Walt Disney mintájára. Segítségükkel komplexebben láthatók át helyzetek, gyorsabban születnek megoldások, és ötletgazdagabbá válik a munkavégzés. Az előadás válogatást ad a leghatékonyabb, nemzetközileg elismert technikákból, amelyek könnyen alkalmazhatók a mindennapokban is.

  • Hogyan hozzuk magunkat energiadús mentális állapotba? TOP stratégiák

    Az előadás hétköznapi nézőpontból közelít: hogyan tehető energikusabbá a gondolkodás, mikor hasznos az egyedüllét, milyen hatása van a természetnek, és hogyan segítik a keretek a kreativitást. Szó esik arról is, miért előnyös időt hagyni a megoldásra. A résztvevők a végén összeállítják saját kreatív-energizáló szokáslistájukat.

  • Milyen a 21. századi kreatív szervezet, kreatív vezető és a kreatív munkahelyi klíma?

    A szervezeti klíma olyan minták és attitűdök együttese, amelyek hatnak a döntéshozatalra, a problémamegoldásra és a munkatársak elköteleződésére. A kreatív légkör támogatja az egyéni ambíciókat, nyitott az ötletekre, ösztönzi a változatosságot és bizalomra épül. Az előadás összefoglalja, mely tényezők járulnak hozzá ehhez a légkörhöz, és milyen szerepe van ebben a vezetőnek.

  • Multipotenciálisak változásálló eszköztára (Matrjoska baba stratégia)

    A multipotenciális személyek gyorsan tanulnak, sokféle területen jártasak, és kiválóan kombinálják a meglévő tudásukat új helyzetekben. Ezek a képességek rendkívül hasznosak a mai gyorsan változó világban, ahol a rugalmasság és az ötletszintézis nagy előnyt jelent. A Matrjoska-stratégia bemutatja, hogyan épülhetnek egymásba a készségek és tevékenységek, hogy egymást erősítve hozzanak létre értéket.

  • KREATÍV REZLIENCIA – VÁLTOZÁS-ÁLLÓKÉPESSÉG

    A kreatív reziliencia azt mutatja meg, milyen gyorsan és rugalmasan tud valaki alkalmazkodni váratlan helyzetekhez és megtalálni az új utakat. Ez különösen fontos egy kiszámíthatatlan környezetben, ahol a megszokott megoldások már nem működnek. Aki képes fenntartani vagy növelni a teljesítményét változások közepette is, előnyt szerez. Az előadás gyakorlati szempontokkal és ötletekkel segít abban, hogy a kihívásokból fejlődés legyen.

  • Élj kreatívan! Hat tennivaló, hogy felszabadítsuk a kreatív potenciált az életünkben!

    Az Élj kreatívan! című könyvre épülőj előadás abban segít, hogyan oldhatók meg váratlan helyzetek alkotó módon, és miként hasznosítható, ha több minden érdekel bennünket egyszerre. Rávilágít, hogyan lehet a problémákban lehetőséget látni, a kudarcot inspirációvá alakítani, és megtalálni az önazonos működésünket. A kreativitás tanulható és fejleszthető, és ma fontosabb, mint valaha – ez az egyik kulcsképesség a jelen és jövő kihívásaihoz.

  • A lelkesedés titkos receptje – Így növeljük a hajtóerőnket

    Az előadás arra keresi a választ, hogyan maradhat fenn a lelkesedés a célok felé vezető úton. Szó esik az érdeklődési területekhez illeszkedő célok megtalálásáról, az energia tudatos irányításáról és a sikerélményt kiváltó ingerekről. Emellett segít kialakítani az önazonos kereteket, és bemutat olyan kreatív stratégiákat, amelyekkel motiváltan lehet haladni egy bizonytalan világban is.

  • A flow-állapot beépítése a mindennapokba

    Az előadás megmutatja, milyen feltételei vannak annak, hogy rendszeresen átéljük a flow-t, amikor elmélyülten, örömmel dolgozunk. Szó lesz a kihívás és képesség egyensúlyáról, a zavaró tényezők kizárásáról és az azonnali visszajelzés fontosságáról. A hallgatók saját flow-triggereiket is feltérképezhetik.

  • Growth mindset – fejlődési szemléletmód

    Az előadás bemutatja, hogyan válthatjuk le a „nem vagyok rá képes” gondolkodást egy tanulásközpontú, fejlődő szemléletre. Konkrét példák és eszközök segítik a hibákhoz való viszony átalakítását, a célkitűzések újragondolását és a visszajelzések hasznosítását. Ez a szemlélet nemcsak az egyéni, hanem a csapatszintű fejlődést is támogatja.

Céges fejlesztés

„A kreativitásba fektető vállalatok bevételnövekedés, piaci részesedés, ügyfél-elégedettség tekintetében túlszárnyalják a versenytársakat.”

Adobe vállalat State of Create felmérése – ötezer fő USA, Anglia, Japán, Németország, Franciaország

FLOW-BAN A DOLGOZÓK ÖTSZÖR TERMELÉKENYEBBEK.”

Egy 10 éves McKinsey-felmérés szerint a vezetők flow-állapotban ötször hatékonyabban teljesítenek. (forrás: Steven Kotler – Forbes, 2014).

„A jövő munkahelyein a kreatív gondolkodás, reziliencia és rugalmasság lesznek a legnagyobb keresletű képességek.

A Future of Jobs Report kiemeli, hogy ezek a ‘soft’ készségek is jócskán előtérbe kerülnek, technikai tudás mellett

„A 4K képességekre lesz szükségünk az érvényesüléshez a 21. században: kreativitás, kollaboráció, kritikus gondolkodás, kooperáció

Partnership for 11st Century Learning oktatási szervezet – tagjai többek között az Apple és a Microsoft vezetői, a Nemzeti Oktatási Szövetség és az amerikai Oktatási Minisztérium szakértői.

A kreatív gondolkodás képes megelőzni a kiégést és javítani a csapatmorált.

A kreatív tér és szemlélet nemcsak a produktivitás, hanem a jóllét alapja is. (McKinsey – The Psychology of Creativity at Work)

„A vállalatvezetéshez szükséges képességek dobogós helyén a kreativitás áll.”

IBM felmérés 60 ország, 33 ágazatának, 1500 vállalatvezetője

Kíváncsi vagy?