Imádjuk a jól hangzó történeteket, és sokszor ez alapján döntünk, mert elképzelünk róla valamit a márka identitása, külalakja, kommunikációja alapján. Ezt nevezhetjük akár önhazugságnak is.

Ha meg akarunk kötni egy üzletet vagy meg akarunk venni valamit, rögtön elképzeljük, hogy a vágyott dologgal időt spórolunk, hírnevet szerzünk, szebbek leszünk vagy éppen gazdagabbak.

Hatásos sztorikat gyártunk magunknak arról, hogy a termék vagy szolgáltatás hogyan elégíti ki a vágyainkat.

Természetesen a mézesmadzag másik végét a marketingesek fogják, de a sztori nagy része a mi fejünkben zajlik.

Gondoljuk el, hogy veszünk a menő, márkás órát. Az ára kéthavi fizetésünk, vagyis rendesen félre kell tennünk, hogy megvehessük. Nyilván utánanézünk a márkának, gyártónak, termék tulajdonságoknak, de inkább elképzeljük magunkat abban az órában. Ha felvesszük, látjuk, hogy milyen jól áll a kezünkön, mennyivel jobban érezzük magunkat a bőrünkben, hiszen a környezetünk elkezdi csodálni az új óránkat és ezáltal minket, hogy milyen menők vagyunk. Menők vagyunk és sikeresek, mert megengedhetünk magunknak egy ilyen órát. Kielégítő és nagyon csábító érzés. Ezt éri el nálunk a brand arculata, kommunikációja, sztorija, és válik lassan a mi saját sztorinkká is. Végül megvesszük az órát.

A termék jelen esetben nem is feltétlenül az óra, hanem az érzés, amit átéltünk. A marketingesek egy jó sztorit adtak el nekünk, amibe bele tudtunk helyezkedni és különlegesenek érezhetjük magunkat, hogy azt az óramárkát birtokoljuk.

Milyen a te cégedben rejlő sztori, amitől az ügyfeleid örülnek, ha veled dolgozhatnak? Milyen érzés keltesz bennük?