Könnyen becsaphatóak vagyunk, mivel először a szemünknek hiszünk. Ezt a jelenséget várakozási torzításnak nevezik. Vagyis ha azt várjuk el egy ételtől, hogy ízleni fog, vagy egy cipőmárkától, hogy kényelmes lesz, vagy egy céges névjegykártyától, hogy velük biztosan jó lesz együtt dolgozni, akkor csakugyan ez történik.
A II. Világháborúban az amerikai haditengerészet szakácsa egyik alkalommal véletlenül cseresznyés zselédesszert helyett is citromosat rendelt. A háborús időkben ez azt jelentette, hogy akár hónapokig is ugyanaz lesz a desszert a hajón. A katonák kezdték megelégelni, hogy állandóan csak a sárga citromos zselésből ehetnek, panaszkodtak, le akarták fokoztatni a szakácsot, sőt, még verekedés is tört ki miatta. Szorult helyzetekben lesz igazán kreatív az ember, így a szakács egy cselhez folyamodott. Piros ételfestéket rakott a meglévő zselépudinghoz, és máris cseresznye desszertet varázsolt belőle. Az íze ugyanúgy citromos maradt, de már piros színben pompázott. Ez elég is volt a zendülés lecsitításához, mindenki elégedett volt és nem sejtett semit. A szakács egyszerű színezéssel elérte, hogy a katonák azt az ízt érezzék, amire vágytak.
A várakozási torzítás azonban fordítva is igaz. Ha előzetesen rosszat gondolunk valamiről, negatívak a várakozásaink, akkor az élmény is negatív lesz. Ahogy a példában is olvashattad, a piros szín látványa elég volt ahhoz, hogy a citromból cseresznye legyen. Éppen ezért óvatosan a rossz minőségű marketinganyagokkal, mert tévesen ítélhetik meg a cégünket. Tehát a mögöttes tartalom értékessége mellett iszonyatosan fontos a jó design is!